מבזק מס מספר 588 - 

מיסוי בינלאומי  18.3.2015

הצעות לתיקוני חקיקה בארה"ב - 18.3.2015

ברצוננו להביא לידיעתכם הצעות לתיקוני קוד המס בארה"ב בנושא רווחי הון, מיסוי עיזבונות ומיסוי מתנות ("התיקון המוצע"), זאת לאור ריבוי השקעות של ישראליים בארה"ב הכפופות לסוגי המסים המוזכרים.

א. מס רווחי הון:
כיום, שיעור מס רווח ההון לטווח ארוך Long Term Capital Gain (חל במקרה של החזקת נכס לתקופה של למעלה משנה) החל על יחידים, עומד על שיעור מרבי של עד ל- 20% (מס פדראלי), זאת בנוסף למס המדינתי, ככל שיחול, לפי העניין.
נציין, כי מס רווח ההון החל על יחיד לגבי נכס שמועד החזקתו קצר משנה Short Term Capital Gain, הינו שיעורי המס הרגילים החלים על הכנסתו של יחיד, קרי מדרגות המס הפדראלי. מדרגת המס המרבית הקבועה כיום בארה"ב הינה שיעור 39.6%.
בהתאם לתיקון המוצע, יועלה שיעור המס המרבי הפדראלי שיוטל על רווחי הון לטווח ארוך לשיעור של 24.2%. משמעות הדבר הינה שככל שרווח ההון יתחייב גם במס מדינתי, עשוי רווח ההון להתחייב במסים מצטברים העולים על שיעור מס רווח ההון המרבי בישראל העומד על 25% (ככל שמדובר בנכס שאינו מניה המוחזקת על ידי בעל מניות מהותי).
מאחר והמס המדינתי מהווה חלק ממסי החוץ המקוזזים בד"כ כנגד המסים בישראל המוטלים על אותה הכנסה, ייווצרו במקרים רבים עודפי זיכוי שיועברו לשנים העוקבות, זאת בכפוף למגבלת תקופה של 5 שנים הקבועה בפקודה.

ב. מס עיזבון ומס המתנות:
בהתאם לדין החל כיום בארה"ב, מבלי להיכנס לעובי הקורה, יחיד המוגדר כ U.S Person, כפוף למסים בארה"ב החלים על עיזבונות ועל מתנות. במסגרת זו למשל, הוא זכאי ליהנות מפטור בעת הורשת נכסים בסכום כולל של עד 5.4 מיליון דולר ארה"ב.
במסגרת התיקון המוצע, מוצע להקטין את תקרת הפטור לסך של כ-3.5 מיליון דולר ארה"ב. נזכיר כי שיעור מס העיזבון המרבי בארה"ב עומד על 40%, כך שההפרש בין שתי התקרות (הקיימת והצפויה) עשוי להביא לתוספת במס עיזבון של יותר מ-740 אלף דולר (ככל שסכום העיזבון עולה על התקרה כיום). נדגיש כי מסים אלו אינם מהווים "מסי חוץ" ואינם ניתנים לקיזוז כנגד מיסים המוטלים בישראל, למשל בעת מכירת הנכסים שהתקבלו בירושה.
נציין בכלליות שיחיד שאינו מוגדר כ -U.S Person, המחזיק נכסים בארה"ב (למשל נכס נדל"ן או מניה של חברה תושבת ארה"ב) כפוף למס העיזבון על נכסים אלה והוא יוכל ליהנות מפטור ממס עיזבון בגין שווי (מצטבר) של עד 60 אלפי דולר בלבד. יתרת שווי הנכסים תתחייב במס עיזבון בארה"ב בהתאם למדרגות המס החלות על מיסוי עיזבונות. מצב זה ייוותר ללא שינוי.
נדגיש, כי השינויים שהובאו לעיל הינם בבחינת הצעה לתיקון קוד המס בארה"ב וטרם התקבלו סופית, כך שייתכנו עוד שינויים בנדון ואנו נעדכן בדבר השינויים הסופיים שייכנסו לתוקף.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין ולרו"ח (משפטן) אייל סנדו, ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה